Calendar / Calendrier - Forum of Canadian Ombudsman/Forum canadien des ombudsmans
Choose an Event Type:

EventDateTimeContact
    

Virtual Coffee Chat
Wednesday April 17, 2024 - Collaboration – Fostering leadership from all levels of an Ombuds organization - How to encourage and provide an environment to support it.


Mark your calendar now. Join FCO members on the third Wednesday of each month at noon (Eastern time) for a virtual coffee break. It's a chance to ask questions, share ideas and talk with colleagues and peers about topics of interest to the Canadian ombuds community.

Coffee chats are restricted to FCO members only. Become an FCO member now!
- - - - 
Pause-café virtuelle mensuelle
Mercredi 17 avril 2024 - Encourager le leadership dans nos bureaux d'Ombuds - Comment favoriser et créer un environnement propice.

Inscrivez ces rendez-vous mensuels à votre agenda sans tarder! Joignez-vous aux membres du FCO le troisième mercredi de chaque mois à 12 h 00 (heure de l’Est) pour une pause-café virtuelle. C’est l’occasion de soumettre des questions, de partager vos idées et d’échanger avec vos collègues de tout sujet qui vous préoccupe ou vous passionne!

Les pauses-café virtuelles sont réservées aux membres du FCO. Adhérez maintenant !


more info...
17-04-202412:00pm to 1:00pmTracy Blyth, FCO Executive Director


Virtual Coffee Chat
Wednesday May 15, 2024 - Staff retention and recruitment – How do we attract and maintain a diverse and talented workforce?



Mark your calendar now. Join FCO members on the third Wednesday of each month at noon (Eastern time) for a virtual coffee break. It's a chance to ask questions, share ideas and talk with colleagues and peers about topics of interest to the Canadian ombuds community.

Coffee chats are restricted to FCO members only. Become an FCO member now!
- - - - 
Pause-café virtuelle mensuelle
Mercredi 15 mai 2024 - â€‹Rétention et recrutement chez les Ombuds - Comment attirer et maintenir une main-d'œuvre diversifiée et talentueuse ?

Inscrivez ces rendez-vous mensuels à votre agenda sans tarder! Joignez-vous aux membres du FCO le troisième mercredi de chaque mois à 12 h 00 (heure de l’Est) pour une pause-café virtuelle. C’est l’occasion de soumettre des questions, de partager vos idées et d’échanger avec vos collègues de tout sujet qui vous préoccupe ou vous passionne!

Les pauses-café virtuelles sont réservées aux membres du FCO. Adhérez maintenant !


more info...
15-05-202412:00pm to 1:00pmTracy Blyth, FCO Executive Director

Advanced Issues Ombuds Practice, Osgoode/FCO Certificate / Questions avancées Pratique des médiateurs, Certificat Osgoode/FCO (Anglais seulement)

For the more experienced Ombuds professional, this four-day advanced certificate – offered in two distinct modules – will explore and analyze some of the most challenging problems confronting today’s Ombuds.



Program Dates: 2025

Venue: TBD


------------------------------



Module 1: Complex Investigations and the Inside/Outside Perspectives on Ombuds Practice





  • Investigations: conducting, funding, monitoring, reactions, results and recommendations




  • Interacting with the media and addressing the perils that can arise from “fake news”





Module 2: Peer and Self-Evaluation of Service and Building Staff Capacity in Ombuds Practice




  • Creating an inclusive working environment for Ombuds staff that are receptive to and supportive of a wide diversity of points of view, backgrounds, differences of all kinds

  • ​Conducting an Ombuds-driven evaluation of Ombuds’ effectiveness and value for money



- - - - 

Pour les médiateurs professionnels plus expérimentés, ce certificat avancé de quatre jours - proposé en deux modules distincts - explorera et analysera certains des problèmes les plus difficiles auxquels sont confrontés les médiateurs d'aujourd'hui.



Dates du programme : 2025

Lieu : A DÉTERMINER


------------------------------



Module 1 : Enquêtes complexes et perspectives internes/externes sur la pratique des médiateurs



Enquêtes : conduite, financement, suivi, réactions, résultats et recommandations



Interagir avec les médias et aborder les dangers qui peuvent découler des "fake news" (fausses nouvelles).



Module 2 : Évaluation du service par les pairs et auto-évaluation et renforcement des capacités du personnel dans la pratique du médiateur



Créer un environnement de travail inclusif pour le personnel des médiateurs, qui soit réceptif et favorable à une grande diversité de points de vue, d'origines et de différences de toutes sortes.



Mener une évaluation de l'efficacité du Médiateur et de son rapport qualité-prix sous l'égide du Médiateur.



more info...
Coming Soon...Stéphane McRoberts, Program Lawyer, Osgoode Professional Development


Switch to Calendar (Grid) Format | Hybrid Format | Printable Event Listing (PDF)